Search This Blog

Saturday, September 19, 2009

New Doll Dress Design / Neues Design fuer Puppenkleid

The childhood memories of a dear customer (remembering Holly Hobbie Dolls) inspired me to make a new dress and change up my dress design a bit. I made the sleeves and pocket of the dress of a solid matching fabric. Thanks to my secret fabric fairie -I was able to create this dress from an absolutely adorable Japanese quilt fabric. It is a cheater quilt fabric in beautiful shades of purple, pink, and green.



Die Kindheitserinnerungen (die Erinnerung an Holly Hobbie Puppen) einer lieben Kundin inspirierten mich zu kleinen Veraenderungen bei meinem Puppenkleid Design. Die Aermel und Tasche fuer das Pueppkleid sind aus einem einfarbigen Material, passend zum Stoff, genaeht. Dank meiner geheimen Stoff-fee - konnte ich dieses huebsche Kleid aus einem total suessen Japanischem Stoff kreieren. Der gefaelschte Patchworkstoff ist in den Farben lila, rosa, und gruen gehalten.


And check out the cute little boots I made to match this dress! They have a darling butterfly design needlefelted to match one of patterns from the dress. For an even more realistic look the butterfly's feeler are sticking out from the dress.

Und schau mal an welch suesse kleine Stiefel - von mir passend zum Kleid gefertigt! Sie haben ein Schmetterlingsdesign, welches durch nadelfilzen entstanden ist. Die Fuehler der Schmetterling sind aufgestickt und wirken sehr realistisch.

No comments: