Search This Blog

Thursday, August 27, 2009

Visiting the Rockies...Bilingual / Ein Besuch in den Rockies ...Zweisprachig!




My sister came to visit this summer. We had a great time together visiting the Rocky Mountain National Park. It is about an hour's drive to the mountains from our house. Still, we hardly ever go there. Why? I don't understand. It is so beautiful in the mountains. I took some pictures to share.

My sister complained about how I hardly speak German to the children. I have been living in the US for so long. It is hard when you don't get to speak your mother tongue every day. I find more and more words are slipping from my memory and being replaced with English only. Maybe it is time to actively fight that. I will try and write more German. How about a bilingual blog, I thought. So here it goes.


For all of you who do speak German: Enjoy. And for those who don't just skip the German parts (colored in red). =)




Meine Schwester kam zu Besuch diesen Sommer. Wir hatten viel Spass bei unserem Ausflug in den Rocky Mountain National Park. Es ist ungefaehr eine Autostunde von unserem Haus bis in die Berge. Trotzdem fahren wir selten dorthin. Warum eigentlich? Ich verstehe es nicht. Es ist so schoen in den Bergen. Ich habe ein paar Bilder gemacht, um sie hier mit Euch zu teilen.


Meine Schwester beschwerte sich, weil ich so selten deutsch mit den Kindern rede. Ich lebe schon so lange in den Vereinigten Staaten. Es ist schwierig wenn man nicht jeden Tag seine Muttersprache spricht. Ich merke, dass ich immer mehr Woerter vergesse. Nach und nach werden sie mit dem Englischen allein ersetzt. Vielleicht ist es jetzt zeit diesen Verlust aktiv zu bekaempfen. Also dachte ich mir: Wie waer's mit einem zweisprachigen Blog?

Fuer alle, die hier Deutsch sprechen: Viel Spass. Und fuer diejenigen, die kein Deutsch sprechen: "Lest einfach ueber den deutschen Text (red parts) hinweg!"

2 comments:

Confections said...

The Rockies are so majestic! I'm glad that you have decided to do a bilingual blog. I studied German many years ago, but my German is very rusty.

Vielen Dank fuer die Gelegenheit, mein Deutsch zu ueben!

woolies said...

I've never studied German, but was fluent in French, long ago. (grandmother was from France). It's funny how I can read some of the words and understand them. Well, a few...
I adore the Colorado rockies..!